Söndag, ingenting.

Har precis kommit hem, gått ut med hundarna och funnit en enorm gömma med saker dom har snott under tiden ingen varit hemma. Ett juicepaket (sen när gillar hundar juice, liksom?), en hundmatpåse, en hundgodispåse och två kebabhämtmats-kartonger. Jag orkade inte ge dom mat men satte iallafall på en blöja på whilma. Som hon hela tiden kliver ur.

Nu, kära vänner och dom jag inte känner och hm.. ja.. kanske framtids-evelina? Ja. Iallfall, jag har bestämt mig för att börja skriva mer här. I bloggen. En snabb uppdatering varje dag framöver. Direkt när jag kommer hem, så man kommer ihåg det. Det är bra med rutiner, har jag märkt. De behövs.

Jag har bestämt mig. Jag ska bli en super-awesome-incredible-girl. En superhjälte. De senaste dagarna, eller egentligen sen i tisdags, har jag inte mått så bra. Men nu ska det bli ändring på det. Jag tror att man bara mår sämre om man stannar i det dåliga och ältar. Det är bättre att gå vidare, se framåt. Så nu ska jag bli den där superhjälten.

Jag ska börja hålla ordning på mitt rum, jämt ha jättefint städat. Jag ska gå i skolan varje dag, varje lektion. (Fick värsta snilleblixten idag, att man blir faktiskt pigg av att dricka energidryck (i). Så det ska jag börja med, eftersom jag är så extremt morgontrött...) Jag ska börja vara hos min pappa lite mer. Och så ska jag göra alla mina läxor och rester som jag har kvar i skolan. Och så ska jag jag ska börja övningsköra. Och jag ska be mamma ringa om det där svenska halvblodet som jag kanske ska börja sköta, för då blir man ju lite tränad med. Och jag har skrivit ett cv så det är klart att bara dela ut, sen får man bara hålla tummarna för att man får något jobb. Och när jag har fått ett jobb och jobbat ett tag ska jag få egen lägenhet. Och det lär ju ske efter 17:e maj, så det betyder att jag kommer ha körkort då med. Och då är jag vuxen. Och det känns bra.

Något att sikta på.

Häromdagen kollade jag och john på bilder från sommaren. Så himla mycket sakna! massa massa sakna. Förutom att jag jobbade fyra veckor -.- ... Men funderar iallafall på att lägga upp lite gamla bilder. Min kamera fungerar igen. Skönt. John har magiska händer. Får allt att funka.


saknar sarasyster. hon har åkt till malaysia och australien nu... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0